Bebis påväg

Det ligger en liten växande bebis i min mage.
I 21 veckor har du legat därinne och gottat dig och varit lyckligt ovetande om livet på utsidan.
 
Du mitt lilla hjärta går just nu under smeknamnet frågetecknet och är högt älskad och efterlängtad.
Jag undrar så vem du är.
 
Livet som gravid är något alldeles speciellt.
Komiskt nog så när jag gick ur duschen häromdagen och fick syn på mig i spegeln och blev ståendes.
Jag kan ärligt säga att jag kände inte igen mig. Ingenting ser ut som det brukar.
 
Hormonerna flödar. Gråter, skrattar, blir illamående, är hungrig. fryser, svettas.
Det är som om jag är omprogrammerad och ska lära mig att leva på nytt,
Men för dig.
 
I mitt huvud och hjärta är jag redan mamma.
Jag ligger och klappar på dig och känner hur du rör dig.
Du är en levande klump av kärlek och lycka.
 
Jag älskar dig och jag längtar efter att få träffa dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0