[ 7 veckor senare ]

Tänk va livet vänder hastigt?
 
Nu sitter jag här. 7 veckor senare med opererad axel och rehab som går väldigt framåt.
Visst, jag har fortfarande ont, men det kommer att ta tid. Men rörligheten finns där igen, och smärtan som nu ligger i axeln är väldigt mycket pga tappad muskelmassa. Den har jag tränat upp under vintern ska ni se;)
 
Nemo har ju som nämnt också opererats.
Kirurgen ringde mig när han var sövd och påväg att öppna upp honom och berättar som rutin att han troligtvis kommer att förblöda under operation. Det var nog ett av det värsta telefonsamtalen jag någonsin fått.
Fullständigt maktlös och där låg mitt hjärta nersövd och ett proffs säger till mig att han högst troligt aldrig mer kommer att vakna.
Nu ligger han här jämte mig, en månad senare, som en helt ny hund. Förutom de gråa stänken i pälsen som kommit på äldre dagar så finns det ingen i världen som kan gissa på att Nemo är 7,5 år.
Tumören som kirurgen tog bort var 7x10 cm stor och oerhört komplicerad. Han var dessutom säker på att det var en elakartad tumör så vi skulle förutom den riskfyllda operationen bereda oss på att den var elak och skulle med all säkerhet kunna sprida sig och ställa till med jävelskap även efteråt.
Med facit i hand så vet vi att den var godartad, allting gick bra trots komplikationer med blod och vätska i buken.
Är så otroligt glad över att det är över och han får finnas med oss några år till :)
 
Till min egen operation så har det gått lite i en dvala.
Visst, rehab, träning, painkillers och allt. Man har nästan glömt bort detta.
Och under denna tid dessutom gå och bli singel där jag behövde som mest stöd.
Livet är verkligen bra konstigt
 
På måndag börjar jag jobba igen. Har två stamkunder inbokade som stått och väntat på mig.
Ska bli så himla härligt att komma igång igen!
 
Den 16e kommer Ella hem från Haparanda också. Hon börjar sin praktik i Borås och blir hemma till jullovet är över. Ska bli härligt att ha henne nära för en stund.
 
I övrigt är det rätt så mycket glädje runt omkring. Folk är glada, gravida och det händer saker.
Jag gillar när det går bra och när folk i närheten utlyser genuin lycka, fortsätt med detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0