[ Hur går det med kärleken? ]

Det måste vara en av det mest störande frågorna man kan få.
Men tackar som frågar.
Svaret på den frågan är väldigt lätt nuförtiden.
'' Tack det går bra, dejtar en nygammal kärlek''.
Då börjar tankarna snurra bland folk, dom tänker så det knakar och undrar vem detta kan tänkas vara.
 
Men den nygamla kärleken är inte en person. Det är en svettig lokal, med motivation, målsättningar och ren och skär euforisk lycka. Gymmet.
 
De äldre förstår inte varför jag inte har ett förhållande, är gift eller har barn. '' Det är dax nu'' .
Men bara för att? Ska det vara för sakens skull?
Nej, då får det vänta.
 
Krogen är ett intressant kapitel numera.
Det är en helt annan grej när man går ut med noll intresse för andra människor.
Har undrat om man signalerar det, som en osynlig skriven lapp i pannan '' jag är singel men jag är inte ute efter något''. Blir precis som en tävling för andra.
Oerhört underhållande och förmodligen frustrerande.
Slöseri med tid :)
 
Varför satsa på något som inte kommer att fungera?
Jag har satt mig själv i första rummet, blivit väldigt bekväm.
Har prioriterat min tid in i minsta detalj.
Jobbet, gymmet, återhämtning.
Vänner/nöje kommer sist.
 
Jag trivs med det, men kan det dyka upp något ännu mer intressant så går jag säkert att rubba :)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mimmi

HELT rätt marlene. all lycka till dig och dig själv. man får inte glömma ayy du är det viktigaste för dig. prio 1 med sig själv. för dig själv blir du aldrig av med. Lika bra att ha ett förhållande med sig själv som alltid funkar. love you!

Svar: fina människa! du är så klok :) tack för dom fina visdomsorden, är så glad att jag har dig! love you
Marléne

2012-07-14 @ 13:49:13
URL: http://hearthewayshetalks.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0