[ Ett djupdyk ]

Det är många gånger som jag har tänkt tillbaka på saker och ting, och många gånger har jag ställt mig själv frågan - Vad tänkte jag på?

Jag har gått omkring och tänkt, visst är det lustigt att man kan bli ''blind'' för saker periodvis?
Är det för att det är mycket runt omkring, att man är ofokuserad eller för att man vill, eller vad handlar det om egentligen? Blir en del analyserande, men sålänge det kommer tillbaka till mig i frågan om varför så känns det okej. För att inte tala om något som jag funnit i mig själv som är galet stark och jag numera följer - magkänslan!

Har lovat mig själv att jag ska inte lägga onödig energi på saker och ting. Men det är ju såklart alltid en värderingsfråga. Då och då rullar det ju såklart upp känslor som man inte riktigt kan styra över.
 Det kan vara jobbigt, det kan också vara spännande.

En sak som jag har märkt med mig själv, är att jag inte känner att jag har lika stort behov över att ha koll på saker och ting. Mañana mañana liksom.

Har fått höra saker och ting på senaste tiden om mig. Saker som jag verkligen hade uppskattat att personerna i fråga hade sagt direkt till mig, varför är det så svårt?
Är det det här typiskt svenska beteendet att inte våga säga vad man tänker och tycker för att man är rädd för att personen ska ta det fel? Eller är man för rädd för att bli missförstådd?
Oavsett vad så fick jag höra fantastiskt bra saker. Blev glad ända in i själen och jag uppskattar verkligen uppriktighet, det underlättar verkligen i 99% av fallen.
 
Det har diskuterats en del nu i helgen, förutfattade meningar är också ett ämne som är ganska spännande.
Måste medge att det är väldigt lätt att döma en människa. Första intrycket är extremt viktigt, kanske i många gånger avgörande. Men om man ser förbi hela fasaden, och om man får komma in på djupet, så finns det ofta en helt annan person innanför. Det fina med att inte blotta hela sig själv för alla är att man väljer de man vill ska komma nära. De som är synd är väl att man kanske inte ger alla chansen, och de som får kanske väljer att inte ta den. Men man har egentligen aldrig något att förlora, förutom tid. Du vinner ju alltid på allt - Erfarenheter.

Märks det att jag har tänkt? Ibland måste man påminna sig om vem man är och vem man vill vara, ta ett djupdyk i dig själv och ta en sak i taget. Mañana :)





'' Och allt som är bra med mig har jag förmågan att glömma bort''

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0