[ Helgen ]

I helgen som var hade jag det riktigt riktigt skoj!
I lördags så satt vi här några stycken och spelade spel, drack lite drinkar och cider. Det blev många galna förklaringar och sjukt många skratt. Var längesen jag skrattade så som jag gjorde. Kramp i magen och ont i käkarna!

När kvällen närmade sig utgång så var det dax, för första gången på länge var jag ute och hade riktigt riktigt roligt!Jag o linda, majsen, ella och jocke vandrade avenyn mot dancing dingos. Det är inte lätt att hitta ett ställe som passar alla när alla har olika smak och tycke och lyssnar på olika musikgenrer. Men det visade sig vara helt perfekt! Vi dansade till klockan var kvart i tre för att sedan lämna när vi var på topp för att gå och käka och göra allt för att motverka baksmällan som jag nästan hade tagit för given för att det var så längesedan jag festade.

Vi var hemma runt fyra allihop, jag o ella o majsen i sängen o linda o jocke på soffan. Min lägenhet förvandlades till ett kollektiv, och klockan var nog närmare halv fem när jag kollade på den när jag o majsen slutat tjattra.
Vilken kväll!

Tio i nio studsade jag upp för att ta tag i mitt slagfält till lägenhet och framför allt köket. Glas, lime, rörsocker och ännu mer glas att diska! Det tog en bra stund att få ordning. Därefter vaknade dom som på löpande band här en efter en och det var dax för mig att agera värdinna och duka för frukost. Många koppar kaffe, gott snack och en frukost senare så blev de how i met your mother ända tills de var dax för dom att återvända till Borås.

Jag blev själv kvar, i en lägenhet som jag snart ska lämna, som ja har älskat. Som jag har haft så mycket roligt i. Tiden i göteborg har varit den jobbigaste i mitt liv, samtidigt så tog jag igen så mycket förlorad tid som jag missade i Borås. Jag har haft det riktigt roligt, varit ute mycket, gjort mycket, träffat många fantastiska människor, vissa kommer jag med säkerhet att hålla kontakten med, andra kanske jag inte träffar igen.

Nu ska jag fortsätta mitt packande. Jag har börjat på köket och det är inte så fasligt mycket som jag trodde. Tänkte försöka bli färdig idag :) Håll tummarna!
Ikväll kommer Marie.
Nu en snabb kopp kaffe innan jag ska upp på vinden för att försöka att inte bli inlåst! Hämta mer lådor!
Puss och kram på er, och tack än en gång ni som var med och gjorde min lördag till ett fantastiskt avslut på mitt boende i göteborg, för den här gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0