[ Metaltripp ]

God morgon!
Regnet smattrar mot rutan, kaffet står jämte sängen och andy mckee spelar akustisk musik för mig samtidigt som tvättmaskinen brötar från badrummet.
Jag vaknade upp med ont i magen, huvudvärk och illamående. Jag ogillar det!
Därför tänker jag i protest ligga och mysa så länge jag bara kan tills jag absolut inte orkar mer.
Med pause för diverse telefonsamtal som ska ringas och tvätten från helvetet som ska reduceras och kanske rent av förvandlas till ren tvätt i garderoberna istället.

I tisdags runt lunch tog jag min man och vi begav oss ner mot göteborg.
Vi var en sväng hos mina kära xgrannar och tog en kaffe, pratade lite skit, tittade på vilja som växt och blir bara sötare för varje gång. Vi lånade en luftmadrass och vandrade hemmåt till en tom lägenhet för att sova.
 On the road again ..

 primintivt mys i min gamla lgh.


Onsdag morgon började i lätt panik, klockan ringde o ringde från halv sju då våran parkeringsbiljett hade gått ut. Tio i sju tar ja på mig en massa kläder och beger mig ut i blåsten, möter en pvakt som inte hunnit till vår bil ännu. Åker och parkerar på backaplan och traskar hemmåt till sängen igen.
Sover sisådär två timmar innan de är dax att gå upp.
Vi tar vagnen ner till stan, in på barbarella, får tillbaka min nosring. Och ger oss sen ut på gummistövlsjakt till jocke. Dock utan resultat. 2 minuter över tolv ramlar vi in på unikum tatto där patrik sitter o ser lagom munter ut. Jag var en timme sen !? jag som aldrig är sen hade blandat ihop tiden.. FAN.
Vi var kvitt för den dä gången han var sådär sen ... Han har målat en grymt störd gadd för mig och den placeras så smärtfritt över armbågen. 2 timmar senare med linjer o skuggor så har jag en armbåge som skulle kunna tillhöra en elefants. Men med ett motiv som får de flesta att lyfta på ögonbrynen. Denna armen är så störd va ..

Runt tre så hoppar vi på vagnen  på berzeli, vi tänker att kontrollanterna är ute i rusning runt fyra å får för en gång skull för oss att planka. Med dåligt humör, hungriga o allmänt less så surar vi oss igenom en gratisresa tills vi kommer till frihamnen där razziakontrollanterna hoppar på och vill se biljett. Vi lyckas snacka oss ur de för vi bor inte ens i göteborg o är bara där på besök ..hehe Kunde blivit en dyr resa på 2400. Vi vandrade sista biten till backaplan med lätt hjärtklappning men ändå lättade över att sluppit bita i de sura äpplet..

Vandrar fram till coop för att hämta upp pärlan som stått och väntat, då vi upptäcker att hon fått betala dyra pengar för att stå där, då en gul klisterlapp med priset 600 :- fladdrar i vinden. ett uns av ilska o irritation kommer som en våg över oss.

Vidare in på systemet där vi ska handla för fyra pers. Jag upptäcker att ja glömt leg så jocke handlar. När skatan i kassan kraxar om att hon ska se mitt och jag är ung som en dag nog för att inte få handla på glasbanken. Vi spottar o fräser o får gå därifrån med ett åskmoln över oss, hem för att hämta leg, tillbaka till skatan för att trycka upp mitt födelsedata i ansiktet på henne och sen hem igen för att andas.
Ta en dusch och en cider eller två för att lugna nerver o ladda för danko jones.
Vädret blir strålande, de blir en strålande spelning och efter detta hamnar vi på release för in flames, som sög hårdare än hårt. Sängen lockade och sömnen var ett faktum.




Torsdag morra. sovmorgon! så jävla skönt. frukost picknick på mitt köksgolv i en tom lägenhet. Tänk va mysigt de kan va o leva primintivt utan någon form av elektronik.
En fika med peter i solen, kaffet var gudomligt!
Jag säljer torskens biljett till peter o vi blir fem inför morgondagen på metaltown.
Sen begav vi oss till järntorget och jag samlade ilska och vrede att spotta i ansiktet på handels där.
Det gick väldigt bra.
Senare hem, min man somnade vid halv sju. Runt tio tiden hade jag tröttnat på att lägga kort, prata i telefon och sjunga för mig själv så jag borsta tänderna för att gå o lägga mig.



Fredag!!! Metaltown dag 1.
Tezzan o steven steven efterbliven anländer hemma vid 12.30 tiden. VI börjar dricka. Lyssna musik o allmänt sällskapa. oerhört trevligt.
Vi möter peter och beger oss mot galoppbanan där idioterna placerat den annars så lätttillgängliga festivalen.
Vi kikar på diverse band, äter en massa mat, men hoppar alkoholen. skönt.
System of a down gör en galen spelning och nackhåren reste sig. Bra jobbat!
Teknikens under sviker än en gång och vi får inte tag i varandra, kommer ifrån våran klunga o beger oss med ensamma steg hemmåt. Vid 03 så dundrar två vandrare in till oss.

 steve o 1,5 tim pumpande madrass.
 som så många gånger förr.
 ett gött gäng = GOA GÖBBAR
 skitsuddig

Lördag morgon. Peter ringer o fräser över transporten hem. Förståeligt.
VI lagom pepp på att ta oss ut till lerhålet när regnet piskar.
Steve o tezzan beger sig i tid mot parkway drive. Vi runt 18 ..
Kikar på bring me the horizon , sevenfold, korn och volbeat.
När volbeat spelar mitt i natta är vi så pisseblöta så vi känner att inget riktigt är värt de.
Efter bästa evelyn är spelad så vandrar vi mot den perfekta bussförbindelsen hem mot de torra.
En varm dusch senare och ner i sängen så är även här sömnen ett faktum.
 en dricker juice
 å en annan öl ..
 min otroligt peppade blöta man
 sevenfold gör en halvbra spelning
 medans korn öste (regnet åxå)
 mina danskar gjorde min besviken



Söndag o dax för hemfärd. Men först FLYTTSTÄD. vilket man aldrig kan va pepp inför.
Gnuggar o städar en ofantligt sotig jävlig lägenhet.
 en sista bild på mitt gamla hem
Lämnar tillbaka luftmadrassen till mina kära.
Peter är förbi i snackar skit.
Tezzan o steve åker hem. Och de gör även vi.
Jocke kör som en arab i en stulen mercedes och jag spelar yatzy.
 regn gbg - södertälje
 biltjuv
 sleten brud

Summan av kardemumman:
+ sidan:
Skittrevligt att träffa mina vänner som vanligt!
Ravioli är inte allt för ofta man får se.
Korn och soad gör mig positivt överraskad.
GÖTEBORG

- sidan:
Kan göras betydligt längre.
Jag känner mig gammal o lite tråkig och kände inte samma festivalglädje som förr.
Saknade min torsk, du fattades verkligen mig!
regn o lera
kommunikation
dålig planering
mm ....

Summering:
Jag längtar till metallicas spelning, sen har ja sett vad jag verkligen känner att ja vill se.
Är lite trött på allt åkande o flängande som varit sista tiden.
Längtar efter lugn o ro och en vardag.
Självklart trevligt med ljuspunkter men festandet o alkodrickandet la jag på hyllan redan 26 december förra året.
Jag är stolt över mig och mitt vuxenliv.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0