[ De blir aldrig som man tänkt sig ]

I torsdags så vaknade vi upp och mådde kasst.
Jocke var hemma från jobbet och jag mådde förjävla illa.
Hostig o konstig så packade vi bilen i ösregn o begav oss ner till halmstad för midsommarfirande.
Vi stannade på ullared på vägen ner och krigade bland andra turister.
Blev lite grejer .. Ett par nya jeans, mycke välbehövligt.

Vidare ner mot halmstad, käkade kvällmat o stupade sedan i säng.
Vaknade upp på midsommarafton, jocke ûberallergisk mot nemo och jag febrig o konstig.
Blev en dag i mysbyxans tecken. Jag o mamma delade ett helrör ramlösa till middagen, och efter de va de koma.
Några sällskapsspel senare var vi inne på nattimmarna. En dusch senare var sängen ett faktum.

Imorse vaknade vi upp, jag med galet ont i halsen och nästan ingen röst. Och jocke igensvullen av allergi mot grisen.

Tanken var att vi skulle åka härifrån imorgon, jag o jocke o nemo.. Men som rubriken lyder blir de ju aldrig som man tänkt sig. Jocke fick packa o åka hem, mamma o dom har saker inplanerat så jag måste följa med till Borås o passa min bebis och sen tillbaka hit på onsdag till halmstad, för att lämna sen för metallica på söndagen.

Dessutom är min bebis sjuk. Så vi måste till veterinären på måndag. Första prio nu. Sen ska jag försöka hinna med sjukgymnasten när ja ändå är i borås mån- ons.

Fan att de aldrig kan klaffa o flyta på som man vill. Hade absolut inte planerat att vara borta så länge så jag har verkligen inte packat för varken flera timmars utekonsert eller en vecka campingliv. Men nu får vi ta de för va de är.

Krasslig o jävlig tänker jag krypa ner i sängen. Mätarn visar  13 + och de är jävligt kallt för att nästan va slutet på juni. Önskar jag låg hemma i våran säng nu. Saknar min älskling, vi ses om en vecka.

 Bebis

+

 nördig älskling

=

 Dålig kombo ( död )
Bilden ovan visar hur jag känner mig i detta nuet .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0