[ Dagen då jag ... ]

Fick för mig att cykla med nemo iklädd långklänning = EPIC FAIL!!!

Cyklade på campingen och rätt va de va kände jag att cykeln började krångla.. konstigt (!?).
Jag hade trampat in min finaste fina långklänning (som jag förövrigt hade vikt upp så att jag inte skulle trampa in den i hjulet). Men av all koncentration och trampande lyckades jag trampa in den i drevet på cykeln.
Det tog en stund innan jag fattade att jag satt fast.

Där står jag, sitter fullständigt fast i cykeln, med en hund som glor på mig som om jag inte vore klok och undrar vafan jag ska ta mig till. Så jag ställer mig och ropar på mamma. Maaaaamma!!! står jag o vrålar som om jag vore 4 år gammal.

Lite längre bort kommer en familj från havet, där jag till slut får kontakt med en annan mamma som svarar på mitt panikartade vrål. Till hennes man fräser och säger att de är inte hennes barn som ropar.

Jag tog cykeln, ledde den på framhjulet med ministeg mot mamma med en hund i släptåg.
Resten vill ni inte veta.
Det slutade med att jag fick ta av mig klänningen, gå hem genom campingen i ren skam samtidigt som jag inte riktigt kunde hålla mig för skratt.

Pappa lyckades operera ut min klänning med bara några småhål, jag får leka sömmerska hemma och den blir som ny. Cykeln är även den helt oskadd.

Så till alla er som har planer på att cykla, gör detta i tight åtsittande utstyrsel.
Tack & hej från en klokare tjej.

Kommentarer
Postat av: sambon(chefen) Jocke

va är d för tokig kvinna jag har? en sån man kan sitta o skratta luften ur sig själv åt så klart. love U

2011-06-30 @ 23:58:03
Postat av: Tezzan

Hahaha kan riktigt se det framför mig! Tack för ett gott skratt såhär på morgonkvisten :)

2011-07-01 @ 06:59:46
Postat av: majsen

hahahahahaha, förlåt majsen att jag skrattar men jag kan inte hjälp amig det för herregud vilken syn! :D Kan passa på att dela med mig utav Mickes bravader så kanske du också får skratta lite mer.. haha!



Vi satt ute å sola häromdagen (det har faktiskt varit uppehåll i Borås :P) så satt han i en solstol och beklagade sig hela tiden över hur "skev" den var. Å sen bara huxflux så tippar den bakåt å han kläms fast i stolen. Det var en sån stol som man fäller upp om du förstår? Lite som ett dragspel, å jag kan kunde verkligen inte hjälpa honom för jag fick världens skrattattack å höll på att kissa på mig! Å han låg bara där "men hjälp mig då, jag kommer inte ut!! sluta skratta" Det gjorde att jag bara skrattade mer :)



Kramar

2011-07-01 @ 08:07:09
URL: http://mlundqviist.blogg.se/
Postat av: majsen

Som en scout säger "Alltid redo!" Säg en dag som passar så fixar jag resten :D



Jisses vad roligt!

2011-07-05 @ 10:45:45
URL: http://mlundqviist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0