[ Försummande resultat.. ]

Har inte gjort mycket sista veckan för hälsan. Vart lite för lite motion men det ska tas igen!
Oavsett så missade jag mätningen och sådär, så har tagit tag i detta nu idag.


Resultat 32 dagar efter operation ;

Bröst - 6 cm
Mage - 14 cm
Midja - 11 cm
Över arm - 8,5 cm
Lår - 5 cm
Vad - 4 cm
Hals - 3,5 cm
Rumpa ( mätt sen 7/12 ) - 2,5 cm

Totalt - 20 kg


Hur känns det då?
Det har gått förvånansvärt lätt. Visst är det en omställning, och jag börjar lära mig vad som funkar och inte.
Jag har inte mått riktigt dåligt någon gång, förutom när jag drack typ pyttelite glögg. Varpå tok för sött och magen tyckte inte det var en lika bra idé som jag.
Annars känns det skönt. Märkbar skillnad på kläder, skor och hälsa.

Rent fysiskt
Känns lite som om kroppen tappar mycket muskelmassa ( inte för att det funnits någon nämnvärd muskelmassa de senaste 1.5 året ). Men jag sporrar mig till motion i alla dess former och inväntar lite mer viktnedgång innan jag tar tag i uppbyggnaden av muskler. På riktigt alltså .. :)

Jag har tydligen slutat snarka? Positivt för sovsällskap, och halsen.
Halsbrännan som funnits till och från är också som bortblåst.

Brösten har krympt två storlekar -  KLAR NACKDEL!


Rent psykiskt
Fortfarande medvetande. Inga slintslagningar i huvudet, ingen besatthet i vikt eller mått. Bara i rent resultatmässig nyfikenhet och håller det till max en gång i veckan. Lika överraskad varje gång!
Oerhört spännande på alla sätt och vis. Fantastiskt hur kroppen reagerar och att huvudet kan vara såpass ihopkopplat och medvetet. Tack för starkt psyke!

I matväg då?
Provsmakningsresa! Får testa sig fram på nytt. Uppleva mat som man vet smakar på ett sätt och upptäcka att det smakar annorlunda nu. Smaken ändras verkligen.
Sockerintaget har minskat oerhört drastiskt då tungan nästan krullar ihop sig av för hög dos.
Snabba kolhydrater är inget kroppen föredrar, och mättnadskänslan och insulinkurvan blir inge bra med det heller. Fett i måttlig mängd fungerar hitills.
Laktosen kunde ju vara ett problem sa läkaren, bara märkt av det under flytande perioden. Då vissa yoghurtar inte funkat riktigt.
Kolsyrat vatten är dock underligt, kroppen fungerar lite som en mänsklig sodastreamapparat numera :D


Mål
Fortfarande samma mål som tidigare.
Att få leva problemfritt och vara frisk. Oavsett vad vågen säger, eller vad måttbandet pekar på är jag samma person som jag alltid varit och kommer att vara!

Ord
Tack för er som faktiskt trodde på mig i detta, som funnits och puschat och stöttat innan när det inte var mycket som pekade för positiva resultat pga div saker. Tack för att ni/du förde mig tillbaka till mig själv och den jag faktiskt är, och att jag fick bevisat för mig att jag faktiskt klarar mig tack vare min envisa och att magkänslan är något av det starkaste jag äger.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0