[ på skolbänken? ]

Känns lite så när jag sitter och räknar, läser och försöker förstå.
Det är deklarationen jag pratar om. Och att deklararera att man har sålt en längehet är inte lika lätt som det verkar. För att göra det enkelt för sig så skulle man kunna skita i alla kvitton och sånt som man har och bara betala in 22% av vinsten till skatteverket och gå vidare med livet, men det vill man ju absolut inte. Vill ju ha mesta möjliga av det, speciellt efter allt strul som varit med den.

Jag känner att jag spyr lite över allt som pengar heter just nu.
Vill bara jobba och leva som vanligt. Det här har liksom gått för långt.

Imorgon kväll bär det av till borås för ultraljud på onsdag morgon.
Hoppas dom går till botten med min axel så jag kan börja leva igen.
Har varit helt okej sista tiden och lite av känseln är tillbaka.

Men det är ändå som en oro-känsla i hela magen.  Vet inte alls vad de är som händer därinne, men magen och huvudet snurrar tillsammans och jag förstår ingenting. Skönt att vi går mot ljusare tider.
Men först har vi en massa måsten att gå igenom.

Så vi börjar beta av det nu, så känns det lättare sen!
Tillbaka till bänken...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0