[ söndagsspänning ]



Tack SJ för att ni gjorde min söndag nervkittlande och spännande!
Och förlåt för att jag blåste er och plankade hela vägen från Borås.

God söndagskväll på er!
Igår överasskade jag min kära mamma med att dyka upp helt apropå runt 22 snåret.
Gick in med nyckeln och Nemo var så paff att han inte ens kunde klämma fram ett litet skall.
Vi hade tokmysigt och mamma hade tänt ljus.
Var på kvällsprommis, gungade och busade.
Somnade i god tid och sov till klockan var 09.45 idag.

Kom precis hem från mina kära. Vart och sett en film och vi har haft familjesöndagsmys. Och som vanligt när jag har varit där så säger jag att det var på toooook för längesedan, men det var det!
Vi kikade på I love you philip morris och drack saft.
Tack för ni finns och att jag har er så nära:)

Har tagit mig en tur till lager157 idag med en vän från förr.
Trevlig söndag, lagom shopping och bra sällskap.

När jag skulle resa hem idag så tänkte jag boka biljetten på stationen, men då var ju såklart alla automaterna ur funktion, så jag knatade vidare till pressbyrån för att köpa min biljett där.
Den sura tjejen i kassan informerade mig om att SJ's system låg nere och hon inte kunde sälja mig någon biljett och att jag snällt fick lösa på tåget = den dubbla summan.

På tåget var de proppfullt med folk, varför åker alla tåg en söndag? Jag som trodde det var en fantastiskt bra tid att åka tåg på, och att jag skulle få lugn och ro men så blev ju inte fallet.
Oavsett när konduktörskan började gå omkring och pressa folk på pengar så hörde jag hur  folk beklagade sig över systemet och hur mycket mer de kostade. så när hon närmade sig mig och ropade ut: '' några nya resande!?'' så kröp jag långt ner i stolen och gjorde mig osynlig.
Plankade hela vägen från Borås och hem. Rätt åt dom! Ha koll på erat system så ett mänskobarn kan va ordentligt ärlig så händer inte sånt här!

Nu ska jag hämta min tvätt, sen är det natti natti.
En vanlig svenssonvecka står inför dörren och det blir underligt att jobba Mån-Fre och ha en ledig helg.
Men det behlöver jag verkligen!

Sov gott!




Kommentarer
Postat av: majsen

hahahahha fyyfasiken va rolig du är! :) Nu vetu hur du ska göra i fortsättning ;)



Träffas snart? Saknar min majs!!

2010-09-06 @ 23:14:33
URL: http://mlundqviist.blogg.se/
Postat av: majsen

såklart!!! :D

2010-09-06 @ 23:37:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0