Let's go fishing

När man ska ut och fiska, så måste man tänka på en del.
Vad är de för sorts fisk man vill fånga? Vad har man tänkt ha den till?
Alla letar vi efter den stora, speciella guldfisken som ska simma där i all ära.

Men vad gör man när man får fel sort på kroken? Ett riktigt bottennapp.. som en marulk?
Den vill man bara slänga tillbaka och hoppas att man aldrig mer får tag på.

Jag kan förstå vissa fiskar som dras till lockbetet..
Men om man vill ta de lite lugnt ett tag, så kanske man ska övergå till att pimpla?
Eller så är de något att tänka på inför hösten..

Jag tror jag ska använda mig av flugfiske.. kasta långt, och statsa bra.
De nappade ju bra sist.

Kan man fånga samma fisk flera gånger?
Fast egentligen vill jag inte ha fisk.. mer en räkcocktail..

De tål att tänkas på!



En marulk är en sjukt ful fisk. Kasta i fanskapet fort som ögat om du någon gång lyckas få den på kroken!

Kommentarer
Postat av: majsen

hahahaha, jisses majsen! Kommer du ihåg när vi snackade om att vi skulle ut å fiska?



Jag tror att vid närmare eftertanke så vågar jag inte det, jag vill inte få nån sån fisk på kroken! Hahah!! :)

2009-07-14 @ 19:37:55
URL: http://lundqviist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0