Ta dig i kragen!

Att sätta igång och träna efter jul och alla helger är aldrig lätt.
Det bästa och förmodligen vanligaste nyårslöftet är att man ska bli mer hälsosam, och börja träna.
Mycket snack och liten verkstad bland svenskar!
Det funkar skitbra de två - tre första veckorna.
Och sen tappar det av. sen i maj när folk upptäcker att magen fortfarande är sladdrig och man är allmänt blekfet så blir det vansinnesträning för att ens kunna visa sig på stranden.


Antingen är du en sån person som njuter av livet, käkar va du vill och har en himmelsk ämnesomsättning och kan gå på stranden med gott samvete utan att bry dig det minsta om omgivningen.

Eller så är du en sån person som får ångest efter du festat, varit på kalas, är käkat den där bullen när du var och fikade häromdagen.
Vilken tillhör du?

Det kan ju också vara så att du fastnat i pojkvän/flickvänsfällan med på tok för många myskvällar och gott.
Man mår bra, tills man vaknar upp ur bubblan och inser att ens älskling gjort en lite för gott ( ni som haft de väldigt gott och blivit gravida kan bortse från det där ..)

Eh,jo, vad ville jag ha sagt med detta?
Att jag var så jävla grym imorse och kom upp, ut i lite duggregn, höll på och slå halvt ihjäl mig för att gå till gymmet, köra 40 minuter kardio och sen träna bröst.

Här är jag nu, nyduschad, med kaffe och frukost framför mig, och ett sjuhelvetes gott samvete!
Nu kör vi!=)


Saknar min pojk!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0