Slut

Det här kommer förmodligen att bli mitt ärligaste inlägg någonsin.
Sista dagen på året, och jag tänker tömma bagaget och starta om på nytt.
2009 har varit ett helvetesår.

Om vi backar tillbaka till nyårsafton förra året.
Jag har nog aldrig i mitt liv varit mer kluven än vad jag var då.
Jag firade ihop med personer som står mig nära, och men personer som var speciella.
Dock låg tankarna på annat håll.
Varför kunde jag inte bara glömma?
Jag ville så gärna.
Det resulterade i att jag gick tillbaka till något som jag redan visste inte skulle fungera.
Respekten var tappad, förtroendet och tilliten fanns inte längre där.
Jag önskade att det gick att reparera. Men jag kunde inte glömma vad du gjorde emot mig.
Fortfarande tänker jag på det ibland. Dagen när hela min tillvaro gick i spillror. Sedan dess har det varit någon jävla känslocirkus.

Oavsett från slutet av januari fram till juni så var det hur som helst vi igen.
Jag hade svikit en person som tyckte hemskt mycket om mig, tyvärr fanns inte känslorna där.
I juni så tog det slut. Och då övergick besvikelserna i ren ilska, och jag stålsatte mig.
Bröt kontakten.

Inget gick som det skulle, min semester, mitt jobb, min tillvaro. Jag var upp och ner.

Någon insåg att det var tvunget att göra något.
Mina kära ringde och berättade om en lägenhet som stog och väntade på mig i göteborg.
Jag ringde upp min förra chef i göteborg.
Jag fick jobb, och flytten var ett faktum.

Vid de här laget hade jag börjat dejta, lägga tankarna på annat håll.
Det kändes bättre, men hade inte riktigt glömt.

Även fast resor gick i krasch, min semester var i kaos, jag hade skitjobbigt med min uppsägning av mitt jobb i borås, säga hejdå till alla, byta liv totalt.

Det fanns inget annat att göra. jag hade gått i tankarna alldeles för länge. Det var dax för en förändring.


Jag kan säga nu, med facit i hand. Att detta är det absolut bästa jag gjort i hela mitt liv.
Jag har ett jobb som jag trivs med, än om jag jobbar mycket.
Jag har träffat så fantastiskt underbara människor, som jag inte riktigt förstår hur jag har klarat mig utan innan.
Amanda,bm, göteborg, rbm,nadia.. alla!

Jag trivs verkligen med tillvaron. Nu förstår jag vad jag missat som singel.
För mig kommer de ta lång tid innan jag någonsin tänker tanken förhållande.
Sambo - händer inte!
Då får någon ta mig med storm!

Mot ett nytt år, nya tider.
En sak att se fram emot, är min kära mattias. längtar verkligen tills du kommer!
Linda, jag längtar tills du kommer tillbaka.
Ida, när fan ska du flytta egentligen?

2009's händelser:
Linda o jag drar med ylin o torre på vansinneskryssning till lettland - de absolut roligaste !
Jag säger upp mig från mitt jobb i borås
Jag flyttar till göteborg
Jag säljer min gamle bil o köper en volvo (något som jag aldrig trodde skulle ske)
Jag tappade 20 kg.


Nu har jag lättat min last och är redo för en grym nyårsafton!
Ha de unerbart!

Marléne


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0