Vakna till ljudet av fiskmåsar

Man kan nästan tro att man ligger i en stuga nära havet. Luften är skön.Men så är inte fallet, råkar bara ligga lite närmre almenäs nu än vad jag gör när jag sover hemma. Har sovit hos gubben inatt. I en stor säng, rätt så gott faktiskt.  Och nu är de bara mitt älskade morgonkaffe som faktiskt fattas.

Jag är uppe i tid för jag ska jobba idag. De blir nog en del faktiskt, Men de ska ju till om man ska tjäna något på att jobba lördagar.

Igår ringde Ullis, hon tänkte på mig, de var trevligt. Frågade om jag ville komma förbi på ett glas vin. Erika och några till skulle också komma,sen skulle dom föra sig vidare ner mot viskan för att sätta sig där en stund. Men jag tackade och avböjde.
Jag satt för övrigt i bilen mot Cubus. Jag o Ida var sena från jobbet. och som jag tidigare nämnt så hade dom 30% på alla kläder igår och 15% på all kosmetik. Men när jag kom dit var jag inte alls sugen på kläder, hittade inte ett endaste lite plagg som föll mig i smaken. Men till min förvåning så hade dom fått isadoras jättelika solpuder, så de haffade jag ett för 159 - 15% ! Som jag letat!

Sen åkte jag upp för att se hur min kära syster hade de. VI har mer eller mindre, om de kan lösa sig på jobbet. Bestämt att den 22e - 24e maj sticker vi till estockholmo. Men som sagt, de måste lösa sig på jobbet först. Med tanke på att jag har en baluppsätning den dagen så vet man aldrig hur de kan gå.

Idag är de dax för en tripp ner till småland. Svärmor fyller år, och vi har köpt en thaimassage på 60 minuter till henne. Hundarna ska bada och bilen ska bli ren.

Ha en trevlig lördag.
Marléne


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0