Sonic Syndicate Gbg 16/2

Tjaa!
17.30 igår bar de iväg ner till gbg. Givetvis var de packat på bussen och vi fick stå hela vägen.
Jag , chrille, coffe, sigge o matte.
Jag hade inga större förväntningar, har slutat med de. man blir oftast besviken, men jag blev överasskad!

Vi kom ner och började gå mot Sticky där spelningen skulle vara. På bussen hade jag lyckats få i mig ett par cider och öl på gående fot intogs. Allt för att inte känna kylan!

Väl i kön så blev man påmind om hur jävla unerbara göteborgare kan vara. Glatt humör och trevliga vakter. Saknat den stan:) Anyway. Väl inne så entrade vi baren. Och där fanns ett välkänt ansikte. Totte och hans tjejkompis hade tagis sig dit från bonnhålan.

Som första förband var marionettes - jag har faktiskt bara en sak att säga om dom; skitlöjligt.
Sen när Dead By April spelade tog de fart. Vi träffades sångaren efteråt och tackade för en bra spelning.
Sonic på scen. Ett jädra drag och långhår i publiken var som galna.
Har nog aldrig någonsin tidigare önskat att jag hade en sax i min närvaro så mycket som då.

När spelningen var slut så hade tydligen folk blivit aningen berusade, och jag i mitt musiktillstånd hade nästan glömt av att dricka. Hade fått i mig tvi cider och en shot på krogen. Men de kunde kvittat. Oavsett. Dom andra var hungriga.
Ut från sticky mot Mcdonalds.
Började kännas lite avslaget. påväg mot nilsericsson så stannade vi till på norreport. Men de va bortslängda pengar.
Vi tog 00.15 bussen hem och sov runt 02.

Vaknade idag som om jag inte hade druckit igår. Hyffsat pigg, något ont i kroppen.

Summering:
Klockrent umgänge, bra musik. helt godkänd kväll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0