Uppe med tuppen

Tuppjuck! De är ett fult ord. hehe....

Ja, jag studsade ur sängen runt kvart i åtta tiden imorse. Snabbt fram till kaffekokarn o gjorde ett par glas.
Ja, jag dricker kaffe i glas.

Har sovit ensam inatt. Måste medge att man blir lite inbilsk.  Inte nog med att stefan bor här. Jag har sett något vitt i huset tvärs över o inbillat mig att de har stått någon där. Nu till de roliga.... När ja vaknade o såg att de sedan var en vit stor kruka, kunde ja inte låta bli o skratta lite pinibelt för mig själv. Ha HA:D

Majsen var här igår. Hon tog med en burk majs så ja kunde fylla på mitt majsbränsleförråd. De behövdes verkligen, för jag var out of majs så att säga.

Jag sitter här o segar fast jag vet att jag ska iväg, varför gör man så?.. De är helt underbart att sega. Jag har inte riktigt upplevt de innan för jag brukar jämt vara i farten o grejja o dona med allt möjligt. Men nu har de infunnit sig ett totalt lugn över mig. Blir nog inte många knop idag.

Idag är de den 2a april och den 13e närmar sig med stormsteg.
Vad är de för speciellt med den 13e då?.. pappa fyller 52.
Och vad är de som är så speciellt med 52 då?
Jaa.. de är liksom hans siffra. Inte bara hans. Mer som hela släktens siffra.
Vart man än är, i affären o ska betala, på apoteket, när man tar en kölapp, när de kör en bil framför.
Så står siffran 52 ALLTID där. De slår inte fel.
Kan ju lova att man blev lite nojjig när man såg jim carreys skräckis som handlar om siffror.

Slut på nojja, nu ska jag bädda sängen o göra mig till människa!
Over and Out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0