Jag älskar min pitbull

Idag har varit en irriterad dag.
Jag har varit arg, besviken och vansinnigt irriterad!

Började imorse.. På BT 's hemsida står det om pitbullattack.
Än en gång får media en chans att framställa pitbullhunden som kamphund, livsfarlig och som ett monster som borde utrotas. Det gör mig så vansinnig så det finns inte på denna jord!

Som de flesta jag vet som äger en sådan hund är det inte av anledningen att man ska vara tuff, verka farlig eller för att ge ett respektingivande intryck. Utan för att man tycker om hunden som ras. Dess tillgivenhet och ömhet. En sån fruktansvärt dumsnäll och underbar hund finns inte.

Till artikeln som skrevs kom givetvis en massa kommentarer. Givetvis var jag tvungen att motargumentera alla vansinnigt störda människor som påstår att man mer eller mindre är helt dum i huvudet bara för att man har denna typ av hund. Det är människor som inte vet vad de innebär. Människor som inte har någon som helst kunskap eller erfarenhet. De vet inte vad de handlar om, de har förmodligen inte ens hund själv.

Min hund som många andra är en vansinnigt människokär hund, liksom hunden som de skrevs om i artikeln. Och det vet jag av anledningen att de är ett syskon till min hund. Vet vart hunden kommer ifrån, uppfödare och rötter. Det finns inget oseriöst där. Resten som skrevs och rykten - REN BULLSHIT!

Men jag tycker de är rent förjävligt. Nu när jag går ut med Nemo ska folk gå omvägar? titta snett?(visserligen är de redan folk som gör det, men helt utan anledning)lägga kommentarer? Men vet ni? - JAG BRYR MIG INTE!

Jag är stolt över min hund. Ända sen den dagen jag såg honom första gången har jag varit helt fast i honom.
Han har haft en lugn och trygg uppväxt och får enormt mycket kärlek. Han har hundkompisar som han leker med och han är bästis med en liten kille på 8 månader.

De var någon som menade på att det bara är en viss typ av människor som skaffar en pitbull? Menar dom ghettoblattar och vansinnesmännsikor som bara vill ha dom till kamp?- kanske. Men de är att dra alla över en kant.

Min hund är och kommer förbli en sällskapshund!


Ps. Johan, jag finns här för dig, när du än behöver mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0